Varför.

Har tänkt på det här med mammaroll. När man var gravid så skämtade man och sa att  man skulle bli en riktig hönsmamma. Samtidigt som man skrattade o viftade bort det så gnagde ändå sanningen bakom allt.
Jag visste redan innan att jag skulle vilja skydda mitt barn mot onda saker.
Men nu när han är här är det nästan skrämmande hur mycket jag vill skydda honom från allt.
Jag ibland, inte alltid, vill inte att främmande människor ska  titta på honom, trots att jag ändå på något sätt vill visa upp honom för hela världen. Som när han ligger i vagnen och nån står brevid kikar ner i vagnen. Jag vill bara dra ner suffletten och gömma honom från människans andedräkt och luften som denna person sprider ut bara genom att andas. Jag är en sjuk människa, jag vet.
Jag vet att jag inte kan skydda honom från att nån gång bli sjuk, förkyld eller lite hosta.



Jag gör många fel, jag vet att hans pappa kan ta hand om honom, jag vet att han ALDRIG någonsin skulle göra honom illa, men ändå nånstans så dyker tankar upp om att när han bara skriker och ingenting hjälper att han ska tappa kontrollen och bara lägga honom nånstans där han får ligga alldeles själv. Omedvetet stänger jag ju A utanför.
Det är ju inte med meningen som jag beter mig såhär.
Varför dyker dessa tankar upp?
Är det något fel på mig?


Kommentarer
Postat av: sofia

tycker du låter normal faktiskt! åkte själv buss i förra veckan med Emil 2mån i sjalen på magen. då kom det på en hemlös kvinna som var trevlig, men jag ville inte ens säga vad min son hette till henne....gömde honom så gott jag kunde...och jag brukar annars vilja ge dom hemlösa ett snällt bemötande....

2009-02-05 @ 15:56:15
URL: http://vinterbarngbg.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: jaa de är ju bara papper som ska skrivas på. så fjantigt lixom, å när vittnen kommer in med. haha.



Det är nog inget fel på dig, men du måste nog bara lära dig att släppa taget och försöka lita på andra, och framför allt på andreas, de är ju hans barn lika mkt som ditt, och om du inte ger honom ngt ansvar så kan de ju bli så att rasmus aldrig vill vara hos honom sen, och då kommer du ångra ihjäl dig för avlastning behöver man verkligen!



Kram

2009-02-05 @ 16:54:55
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: men va bra att han tog upp dig och att du försöker bättre dig. det är jätte lätt att man helst vill ha all kontroll själv, men somsagt, tror de blir dumt i slutändan bara..

De är bara kämpa på, de kommer nog gå bra ska du se !=)



kram

2009-02-05 @ 22:16:56
URL: http://sandranilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0