...

Shit asså!
Det har hänt mycket idag.

Dagen började kalasbra, toppenhumör o allt.
På väg till gymet ser jag något i skogen. Stannar lite avaktande och ser att det rör på sig.
Jo men visst, den som är mest rädd för älgar möter två stycken! En ko o en kalv.
Tro mig, ja höll på att kissa ner mig!
Vad skulle jag göra då?
Kunde ju inte gå hem igen och skylla på två älgar?
Jo, det skulle kunna funka, men jag var så rädd att jag stannade en bil. Tanten trodde väl att jag var knäpp eller något liknande!
Men hur som helst, hon körde brevid mig tills jag var förbi dom stora sakerna.

Väl nere i centrum andades jag ut och knallade vidare, gick till gymet. Väl där somnade Rasmus så det gick kalasbra, var ju dessutom helt själv så det gjorde saken ännu bättre.
Så idag har jag bränt massa kalorier : )
Och för att inte riskera att stöta på Helge och den lille så tog jag långa vägen hem.
Fatta att jag är skitskraj för älgar!

När jag kom hem var benen som gelé. Jag stupade på trappan med posten i handen : )
Nu har Lilleman somnat efter mycket om & men.
Vill få honom att sova i egen säng, men han har ju en vilja av stål. Han har alltid somnat i egen säng men när tänderna kom så var han så mammig och gnällig och då sövde vi honom för att skulle kunna sova ordentligt.
Men efter att jag upprepat frasen "lägg dig ner och sov, älskling" så ligger han nu och sover så sött.
Så nu är det "egentid" som gäller. Alltså ett varmt bad och lugn och ro : )

Hörs imorrn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0