...

Idag har det vart bus HELA dagen. Lilleman har fart omkring som en hottentott hela tiden!
Runt i hela farmors lägenhet. Men nu sover han gott och sover nog ända till imorrn.

När jag är hos farmor tycker jag det är lie mysigt att kika på gamla foton och sånt där hon har i alla lådor lite överallt. Så idag när vi var där hittade jag massa foton och vykort i en låda, bland annat från när pappa låg i lumoen. Det var den 24 januari - 1981! Så mysigt att läsa hur han skrev. Han började oftast breven med; Hej morsan & farsan. Han berättade hur han hade haft nattvakt i ett brev och hur han inte hade något att göra i ett annat. Det var jobbigt, det är jobbigt att läsa det han skrivt. För då vet jag att en gång satt han nånstans i sverige och skrev ett brev till sina föräldrar. Och på något konstigt sätt känns det overkligt. På något sätt känns det som om att haldrig har funnits. Jag minns inte så mycket av honom. Och det gör ont, riktigt ont.
Men samtidigt så vet jag att det inte är sant. För när jag var yngre fick jag ett grattis kort på en avslutning i skolan av Pappa. Och jag kommer precis ihåg hur hans handstil såg ut.
Han skrev så enkelt en ändå så snyggt.
Han hade en fin handstil han.

För att koppla bort tankarna från detta ämne måste jag även nämna att jag hittade massa teckningar som JAG hade ritiat när jag yttepytteliten. DEt var riktigt kul och se. Hittade även vykort som jag skickat. Jäklars vad häftigt :)

Nu ska jag laga mat, lite sent men bättre et än inget alls.
Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0