...

Äntligen lite sol i vårt avlånga land!

Idag tog vi sovmorgon, sen svängde vi våra hjul mot Rejmyre marknad. Massa krafs som vanligt, men vi strosade runt som vanligt i hopp om att hitta nåt trevligt att köpa med oss hem. Älsklingen hittade massa gösdrag som han är ute och testar just i denna minut. Jag hittade ingenting, förutom en "slicer". En skärmaskin som gör fina dekorativa mönster i grönsaker/frukter. Men den får vänta till ett annat tillfälle. Kanske det kommer att finnas på augustifestivalen också?
Till vår glädje träffade vi Mormor & Morfar där. Mysigt! Rasmusfick även ett nytt mjukisdjur av Mormor & Morfar i form av en fisk. Himla söt, och den invigdes vidrekt med munnen av Lilleman.

Efter så åkte vi direkt till stan där jag gick ifrån familjen och gick till körskolan istället. Det var dags för den efterlängtade körlektionen. Med nervösa steg gick jag uppför trappen. Satte mig och väntade på ett klartecken att möta up Anne vid bilen. Tänk er, jag har kört bil bara ett fåtal gånger i hela mitt liv. För det första bara larvat mig lite på kolmårdsparkeringen, sen bara på en liten plätt i början av min "körkortskarriär". Nu åkte vi till pryssgården för att börja om från början, igen, tänkte jag. Men icke, framme vid pryssgården satte hon mig på plats direkt. Det var inte öva på dragläge hit och sånt tjafs.. Det var direkt på att växla, o allt annat sånt som jag trodde kom senare i körningen.
Det gick hur bra som helst, förutom att jag och kopplingen blev lite osams emellanåt :P

Efter en rundtur bland hus och korsningar så var det dags att bege sig ner till körskolan igen, men tror ni hon valde att köra dit eller? ICKE! Det var jag som fick göra det, in i rondeller och hitan och ditan. Men vet ni vad?
DET GICK KANON!
Fick massa beröm för både körning, parkering och "rattkänlsa". Hon uttryckte sig i orden "körningen blir inga problem för dig". Så idag är jag en stolt kicka!

Och till tråkiga nyheter, lilleman ärsjuk :( Han snorar, rosslar och nyser om vartannat.
Och nu ikväll är det som värst.
Stackars min lilla kille.

Nu ska jag krypa ner i sängen, all min energi försvann med nervositeten inför körningen.



Rudolfsons, mitt nya ställe att hänga på ;D


Kommentarer
Postat av: J.

Åh så stolt jag blir över dig mitt lilla marsvin, verkligen! Du anar inte vilken glädje jag känner för dig! Det där kommer gå kanon! Det känner jag det! =) Puss o kram skumbanan

2009-07-23 @ 02:15:05
URL: http://josefinw88.blogg.se/
Postat av: emma

tack för rösten.

2009-07-23 @ 14:21:00
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: Sandra J

Vad kul att du är igång med körkortet och att det gick bra!! =D Du kommer bli en kanon bilförare! Tråkigt att lilleman är krasslig, ta hand om honom så han kryar på sig snart =) Hälsa! KRAM!!

2009-07-23 @ 18:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0